A dohányzásról való leszokás hízhat

Leszokni hízás nélkül | Well&fit

Egy frászt fog elhízni, ha leszokik a cigarettáról

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni? Bizonyára nagyon sok dohányos határozta már el ezzel a szlogennel a fejében, hogy leszokik a cigarettáról. Nem kevesen viszont félnek abbahagyni a dohányzást, mert a dohányzásról való leszokás hízhat attól, hogy meghíznak utána.

Segítünk: szokjon le hízás nélkül! Megjelent: Dohányzás Sokan aggódnak, hogy a dohányzás abbahagyásával elkerülhetetlenül hízásnak indulnak. Száz volt dohányosból valóban nyolcvan tapasztalja, hogy valamivel többet mutat a mérlegen, mint korábban. Az adatok szerint a férfiak átlagosan 2,8, a nők pedig átlagban 3,8 kilogrammot híznak.

Mint példánk és a statisztikai adatok többsége is mutatja, különösen a nők rettennek meg a biztos hízás gondolatától a cigarettáról való leszokást követően. Pedig a leszokás lehetséges súlygyarapodás nélkül is — csak egy kicsit oda kell figyelni rá.

De minthogy a leszokás nyomán ezt a kalóriamennyiséget nem égetik el, a szervezet visszanyeri régi állapotát.

Nemcsak a génektől függ

Ehhez a mérsékelt súlygyarapodáshoz azonban rendszerint hozzáadódnak további kilók, mert a volt dohányos rendszerint többet eszik a cigaretta elhagyása okozta hiányérzet kompenzálására. Mi több, a szervezet megfosztása a nikotintól általában növeli az édességek iránti vágyat is. Egyes felmérések szerint a dohányosok rendszerint kalóriadúsan étkeznek, jobban növelik koleszterinszintjüket, több sót, alkoholt fogyasztanak, mint mások.

Viszont általában kevesebb telítetlen zsír, rostos anyag, C- és E-vitamin valamint béta-karotin jut be a szervezetükbe. Ez pontosan a fordítottja annak a folyamatnak, ami kívánatos lenne jó egészségi állapotuk fenntartása szempontjából.

További cikkeink a témában

Ezért egyik fontos követelmény, hogy a volt dohányosoknak fel kell hagyniuk rossz táplálkozási szokásaikkal, káros reflexeikkel.

Csökkentsük a nassolás kísértését!

aki milyen érzés leszokott a dohányzásról

Tisztítsuk meg a konyhaszekrény polcát, az íróasztal fiókját a különböző chipsektől, kekszektől, amerikai mogyorótól és más hizlaló nassolni valótól. Tegyük el a kezünk ügyéből a zsíros sajtdarabkákat, csokoládékockákat, snackeket is, ha rágyújtás helyett utánuk akarnánk nyúlni… Inkább készítsünk magunk elé felaprózott zöldséget, a dohányzásról való leszokás hízhat.

Főzzünk fűszeresebben, mint eddig!

Megvan az ok, miért híznak a dohányzásról leszokott emberek

Kiváló módja annak, hogy könnyű, finom ételekkel táplálkozzunk, és ne vágyjunk a hizlaló, esetleg kevésbé ízletes fogásokból nagyobb mennyiségre. Ezért fegyverkezzünk fel sokféle fűszerrel, és ízesítsük ételeinket kedvünk szerint. Használhatunk zöldfűszereket petrezselymet, kaprot stb.

Szerezzünk be nikotinpótlókat!

Szeretne leszokni a dohányzásról, hízni kell

Ezek a készítmények tapaszok, rágógumik stb. Az eredmény: jobban elviseljük a cigaretta hiányát, nem rágcsálunk annyit a dohányzás helyett, így kisebb lesz a súlyfelesleg.

a dohányzásról való leszokás hízhat

Fotó: rf. Mozogjunk többet! Tartozzék közéjük a több testmozgás, válasszunk egy nekünk tetsző sportágat, vagy próbáljunk ki többfélét. Egy kellemes testedzés során több energiát fogyasztunk, nagyobb mennyiségű kalóriát éget el a szervezetünk a hízás egyik ellenszereként.

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni?

Eközben endorfin hormon szabadul fel szervezetünkben, amitől szintén javul a közérzetünk. Igyunk sok ásványvizet, teát! Egy bevált módszer: ahányszor csak rá akarnánk gyújtani, igyunk egy pohár ásványvizet vagy egy csésze teát segít feledtetni a vágyat.

zabteák a dohányzásról való leszokáshoz

Ami pedig a kávét illeti, ne igyunk belőle két csészénél többet naponta. Ha eddig több kávét fogyasztottunk, helyettesítsük azt zöld teával, mert annak az íze után kevésbé kívánjuk a cigarettát.

Fitt-mix: Leszokás a dohányzásról (2019.01.21.)

Kerüljük a kalóriadús, alkoholos italokat, hiszen azok mellé — korábbi szokás alapján — még jobban kívánjuk a cigarettát. Gyakrabban készítsünk magunknak salátát! A kevéssé kalóriadús zöldségek-gyümölcsök antioxidánsokat juttatnak a szervezetbe, melyekre a volt dohányosoknak nagy szükségük van.

Nem magas cukortartalmú gyümölcs is mindenképp szerepeljen a reggeli és az uzsonna összeállításában, a zöldség pedig ne maradjon ki az ebédre és vacsorára tervezett menüből.

a dohányzásról való leszokás hízhat leszokni a dohányzásról. menstruáció

Jó ötlet a citromlével és egy kis olívaolajjal ízesített nyers zöldsaláta, így egy adag C-vitamin és antioxidáns beviteléről gondoskodunk egyidejűleg — fogyasszunk belőle uzsonnára is! Étkezzünk több részletben! Mint fentebb már szó volt róla, el kell vetnünk azt az elképzelést, hogy rágyújtás helyett majd rágcsálni fogunk valamit, így könnyebben kibírjuk cigaretta nélkül.

Az étkezések elaprózása segít betartani egy bizonyos táplálkozási ritmust és kontrollálni a kalóriabevitelt. Forrás: Galenus.

A tudományos adatok szerint a férfiak átlagosan 2,8 kg-ot a nők átlagban 3,8 kg-ot hízik. Sokak számára ez visszatartó lehet annak ellenére is, hogy a dohányzásról való leszokás előnyei nagymértékben ellensúlyozzák a súlynövekedéssel együtt járó enyhe egészségi rizikó növekedését. A súlynövekedést megelőzheti vagy mérsékelheti.

Olvassa el is