Csináld, ha nem tudsz leszokni a dohányzásról. Hogyan lehet leszokni a dohányzásról, csináld magad

csináld, ha nem tudsz leszokni a dohányzásról

Életmód Így szoktam le a cigiről, miután megszületett a fiam — A saját módszerem! Ez azt jelenti, hogy eddigi életem több, mint a felében cigiztem. Úgy érzem elég volt.

A sokadik kudarcélményem után kitaláltam egy saját módszert, aminek a segítségével végleg leszoktam a cigiről. A kezdetek Attól függetlenül, hogy viszonylag korán kezdtem pöfékelni, nem lettem a 16 év alatt erős dohányos. Napi szál ment a legaktívabb időszakaimban is, ami egy-egy buli alkalmával persze triplázódhatott is, főleg, ha ittunk rendesen.

Nem volt soha semmilyen egészségügyi panaszom a cigi miatt, eltekintve némi torokkaparástól, de azzal mindig is tisztában voltam, hogy ha így folytatom, akkor a legrosszabbra számíthatok a jövőben. Az évek alatt már sokszor próbáltam leszokni, de valahogy mindig visszaestem. A legutóbbi visszaszokásom óta pedig ráálltam a mentolos pattintós cigire, ami csak rontott a helyzeten. A ha nem tudsz leszokni a dohányzásról viszont annál inkább.

  • Így szoktam le a cigiről, miután megszületett a fiam - A saját módszerem!
  • Megvolt már az utolsó slukk?
  • Ha abbahagyja a dohányzást, mi az előnye?
  • Hogyan tisztul meg a tüdő, hogyan lehet leszokni a dohányzásról
  • Hagyja abba a dohányzást az orvosok véleménye
  • Leszokott a dohányzásról és dühös lett

Visszagondolva úgy érzem sokkal jobban függtem a pattintós mentolostól, mint előtte tizenévig a normáltól. Pedig nikotin-nikon, gondolná az ember, de mégsem. Régebben olvastam egy cikket arról, hogy a mentol és a nikotin együttes alkalmazása közvetlenül hatással van az idegrendszerre és ezáltal egy sokkal erősebb függőséget alakít ki az embernél. Talán tényleg van benne valami… Ha érdekel a téma és szívesen olvasnál még tőlem hasonlókat, akkor  Kattints ide! Mi működhet nálam? Miért nem sikerült a számtalan próbálkozásom ellenére letteni a cigit?

Egy ideje foglalkoztat ez a kérdés, talán sokkal jobban, mint maga leszokás: Mi működhet nálam? Az utóbbi hetekben-hónapokban sokat teszteltem magamon, jegyzeteltem és rájöttem hogyan tudom magam leszoktatni a cigiről és kifejlesztettem egy saját módszert. Az eddig megszerzett tapasztalatim alapján létrehoztam azt a folyamatot, aminek a segítségével leszoktam a dohányzásról. Mindannyian mások vagyunk, csináld hat ránk a világ csináld máshogy reagálunk mi is. Valakinek elég egy cigisdobozon lévő ocsmány fotó, másnak pedig 30 éve nem használ semmi.

Azért írom csináld a saját történetemet, mert talán te is tudsz majd belőle erőt meríteni és megihlet majd ez a poszt arra, hogy megtaláld a saját útad a leszokáshoz. Ha pedig az én módszerem segít hozzá közvetlenül ahhoz, hogy letedd a cigit, akkor már megérte leírnom a saját sztorimat. Ami a legfontosabb: A módszer lényege, hogy Te döntesz, amit én adok, az egy mankó, hogy könnyebb legyen.

Kezdjük tehát az elejéről: 21 nap alatt leszokom a cigiről! A tervem az volt, hogy 21 nap alatt végleg megszabadulok a cigitől és miután ez megtörtént megírom egy poszt formájában az egészet töviről hegyire.

Esetemben része a metódusnak az, hogy belepusholtam magam a helyzetbe azzal, hogy elterveztem, hogy cikket ha nem tudsz leszokni a dohányzásról a leszokásomról akkor, amikor még javában cigiztem.

Sütik használata

Nekem ez volt az első lépés, de ha éppenséggel nem vagy blogger, akkor nyugodtan hagyd ki és ugorj a módszer 1. Miért pont 21 nap? Egy kutatás szerint az embernek 21 napra van szüksége, hogy kialakítson egy teljesen új szokást.

csináld, ha nem tudsz leszokni a dohányzásról ha leszokott a dohányzásról, a bőr helyreáll

Tehát például egy költözés után 21 nap kell ahhoz, hogy otthonérezd magad az új lakásban. Elméletben tehát tökéletes intervallum ahhoz, hogy kitűzzem és véghezvigyem a célom. Biztosan le akarom tenni a cigit? Az első és legfontosabb dolog: Biztosan kell tudnod, hogy le akarsz szokni.

Nincsen csodaszer, nincs semmilyen bogyó, hangoskönyv, tapasz, vagy blogposzt, ami képes lenne téged leszoktatni, amíg TE magad nem döntöttél.

Spórolás: kezdd el még ma!

Abban az esetben, ha konkrét az elhatározásod és egyértelmű IGEN a válasz az alcímben feltett kérdésre, akkor mehetünk tovább, de valamit tudnod kell: Amint kimondod magadban az IGEN-t, onnantól nincs több cigi.

Igen, akár már ennek a posztnak az elolvasása közben elkezdjük. Ha pedig hezitálsz, akkor — bár egész nyugodtan olvass tovább — még nem készültél fel. Semmi gond, a nulladik lépést már megtetted azzal, hogy idejöttél és érdeklődtél.

A jutalomfalat Szerintem alapvetően 2 dolog van, ami csináld cigit szívunk. Oké, vonatkoztassunk el attól, hogy rászoktunk, ez most ebben a Sokszor leszoktam a dohányzásról abszolút nem érdekes.

Szóval melyek azok az élethelyzetek, érzelmi állapotok, ami miatt cigizünk?

1. Keressen indokokat!

A jutalom A szokásaink Kezdjük az első ponttal. Számomra a cigi nagyon sokszor, mint jutalomfalatka jelent meg a mindennapokban.

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.

A napközben végzett feladatok, munkák megszakítása közbeni szünetben tökéletes alkalom elszívni egy cigit. Kicsit kiszellőztetni a fejünket, rápihenni a következő feladatra. A pár perces szusszanás közben pedig igazi jutalomfalatként funkcionál, megnyutat, segít átlendülni a hosszú napon. Mármint ezt gondolná az ember, pedig abszolút nem egy füstölgő, büdös, csináld az érdeme ez. A saját agyunk játszik csak velünk. Ebéd utáni jutalomfalat? Nem, nem a desszert. Egy dohányosnak a ciginél jobb dolog nincs is egy kiadós zabálás után.

Biztosan te is fel tudnál sorolni számtalan élethelyzetet, amikor a cigit jutalomként éled meg. Ez két részből tevődik össze szerintem. Az első, ami a legfontosabb részét képezi a jutalmi szimbólum kialakításában az a nikotin. Nem egész 7 másodperc alatt szívódik fel, jut el az agyba és a receptorokhoz. Ennyi idő kell az első slukk után, hogy megérezd a boldogságot, hozzájuss a szerhez.

Nem hagyom abba az ivást és a dohányzást

Ha ez még nem lenne elég, tudatalatt összekötjük a cigizést különböző élethelyzetekkel és a nikotin segítségével kialakítjuk a szokásokat. Pont, mint Pavlov esetében, csak itt a csengő a különféle helyzetek az étel a cigi, mi pedig saját magunk Pavlovjai vagyunk.

Rossz szokásaink A nikon segítségével a cigi tehát jutalomfalatként segít kialakítani a rossz szokásainkat. Tipikus a reggeli cigi-kávé kombó. A legtöbb dohányos rémálma, hogy enélkül induljon a reggel.

Aztán ott vannak az éjszakai italozások: Hogyan lehet alkoholt inni cigi nélkül? Akik a melóban a szünetkeben mennek rágyújtani, ha csak belegondolnak abba, hogy le kell tenni a cigit  megborzonganak és el nem tudnak képzelni egy munkanapot a cigiszünet nélkül. Sorolhatnám a példákat még hosszasan, hiszen mindenki a saját életkörülményeitől függően más és más rossz szokásokat alakít ki magának.

ha nem tudsz leszokni a dohányzásról

Ünnepelje meg a leszokást! További ajánlott fórumok: 3 dolog, amiért az Allen Carr módszerrel az emberek valóban leszoknak Leszokni a dohányzásról, amikor lefogytam. Cigi: így nem hízunk el leszokás után! Na, akkor és ott eldöntöttem, hogy ezt a zseniális módszert a lehető legtöbb dohányoshoz eljuttatom. Nem azért, mert nálam működött.

A legfontosabb az, hogy ezeket a szokásokat mi hoztuk létre, ezért meg is tudjuk szüntetni azokat. A legjobb az egészben, hogy nem kell lemondani magáról a tevékenységről, csak éppen a jutalomfalatot kell kivenni és kicserélni valami ha nem tudsz leszokni a dohányzásról.

Az életérzés Hogyan alakulnak ki rossz szokásaink? Én úgy látom, hogy ez egészen átlátható csináld, ha kicsit átgondolja az ember. Először is tehát kezdtük a jutalommal, amit összekötöttünk egy rendszeresen megélt élethelyzettel.

A dohányzásról való leszokás 9 lépése

Ez már önmagában is kialakíthatja a szokást, de rájöttem még egy nagyon fontos tényezőre: Az életérzés. Az megvan ugye, hogy az igazán nagy cégek a reklámjaikban nem a terméket adják el, hanem az életérzést, amit azzal párosítanak. Ha Te is ezt használod, akkor majd boldog férfias, menő, fiatal, szép, stb. A reklámszpotokban sem csupán a terméket látod egy fehér asztalon, hanem olyan embereket, mutatnak be olyan élethelyzetekben, akik helyébe bele tudod képzelni magad és tudsz velük azonosulni.

Segítsetek leszokni a dohányzásról! - PROHARDVER! Hozzászólások

A végén pedig a főszereplő éppen azt a cuccot használja, amit Te is fogsz, ha olyan akarsz lenni, mint, Ő. Egy életérzést adnak el neked. Hogy jön ide a cigi? Konkrét saját példám: Számomra az csináld ilyen életérzés, amit nem tudtam volna soha elképzelni cigi nélkül, azok a csillagfényes, Duna-parti, szalonnázgatós, filozofálós éjszakák a haverokkal. Pedig, ha így utólag belegondolok, semmi értelme az egésznek.

Cigi nélkül is ugyanolyan jól kellene érezni magam. Hiszen elvileg semmit nem ad hozzá a flesshez, de mégis, volt pár nagy beszélgetés, ami közbe cigiztem és a következő alkalmakkor, már instant rágyújtottam, amikor komolyabb témába kezdtünk.

A kezdetek

Tudatalatt ugye, szerettem volna olyan jól érezni magam, olyan okosakat mondani és annyira ráflesselni a pillanatra, mint az előzőleg. Én ezt ha nem tudsz leszokni a dohányzásról érzést kötöttem össze a cigivel, de ismerek ha nem tudsz leszokni a dohányzásról, aki ilyenkor érzi magát menőnek, mások meg bátrabbak, férfiasabbak, vagy épp nyugodtabbak lesznek tőle.

A lényeg tehát összefoglalva: A nikotin segít jutalomfalat létrehozásában, ezzel pedig a rendszeresen megélt, kellemes ha nem tudsz leszokni a dohányzásról, gyakorian alkalmazva kialakítjuk a tökéletes szokásainkat.

Létrehozunk magunkban ehhez kapcsolódó pozitív életérzéseket, amelyek méginkább megerősítik ezeket a rossz szokásokat. Összetett folyamat ez, amelyet teljes egészében mi hozunk létre magunknak, majd pedig szenvedünk attól, hogy nem tudunk kiszabadulni belőle.

  • A dohányzás kódolása káros
  • Spórolás: kezdd el még ma! – Kiszámoló – egy blog a pénzügyekről
  • Következtetések a dohányzásról való leszokásról
  • Vállfájdalom a dohányzástól
  • 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz Leszokni a dohányzásról, amikor lefogytam
  • Akarod, de nem teszed meg, illetve nem akarod, mégis csinálod.

Az én módszerem Persze most mondhatod magadban: Dehát az egésznek az alapja az akarat, ezt tudtuk eddig is: El kell dönteni, hogy IGEN, ennyi volt, vége, leszokom. Igen, így van, valakinek elég csupán ennyi.

Eldönti és leteszi a cigit X év után, élete végéig. Hatalmas respekt ezeknek az embereknek, de nekem ez még így ebben a formában nem jött össze. Számomra kevés volt az, hogy kijelentettem, hogy többet nem cigizek. Mindig visszaestem és megmagyaráztam, hogy én bizony nem fogom kínozni magam, cigiznem kell és fogok is. Azóta rájöttem, hogy számomra nem elég az, hogy eldöntöm, hogy nem cigizek. Azután pedig, hogy gyenge pillanataimban se essek vissza, kell ha nem tudsz leszokni a dohányzásról is, hogy azokat a megszokott szituációkat, amikor a cigi van a főszerepben teljesen átalakítsam.

Ehhez viszont meg kellett fejtenem magamban, hogy mik ezek és hogyan is alakultak ki. Miután megértettem hogyan kötődök érzelmileg a dohányzáshoz, már sokkal egyszerűbb volt megoldani a dolgot és kitalálni hogyan segítsem magam a leszokás felé. Mi az én motivációm? Megvan tehát az akaratom hozzá, oké.

Dohányzásról leszokni

Eldöntöttem, hogy többet nem cigizek. A cél, hogy jó szokásokat alakítsak ki. Először viszont tisztázni kell magamban a miértemet. Miért akarok leszokni a dohányzásról? Azért fontos, hogy megtaláld az őszinte és pontos motivációidat, mert ha nem tudsz leszokni a dohányzásról nem csak a nehéz időszakokon fognak átsegíteni, de a céljaid felé is elvisznek.

Ha nincs pontosan megfogalmazott célod a dohányzás abbahagyásával, ha nincs motivációd, akkor az egész csak egy lufi lesz, amit az első erősebb sóvárgásod alkalmával ki is pukkasztasz szépen egy izzó csikkel. Szóval miért is akarom letenni én a cigit?

csináld, ha nem tudsz leszokni a dohányzásról

Miután feltettem magamnak ezt a kérdést, elkezdtem sorolni, hogy milyen negatív hatásai vannak magamra és a közvetlen környezetemre. A legfőbb dolog, ami előhozta bennem az egészet az az, hogy megszületett Brúnó és egyszerűen nem akarok cigizni mellette. Sokszor volt olyan, hogy toltam a babakocsit és átadtam Nikolnak, majd rágyújtottam mellettük.

Itthon mindig rakosgattam ki-be a kicsi ruháit a szárítóról, mert nem akartam összefüstölni. Minden cigi után kezet kellett mosnom, mielőtt hozzáértem volna.

Aki eljátszott már a gondolattal, hogy felhagyjon a dohányzással, biztosan hasonló kifogásokkal érvelt amellett, hogy talán mégsem éri meg leszokni. Ha megelégszik azzal, hogy kibírja cigi nélkül, de cserébe állandóan habzsol, ne csodálkozzon, hogy hízik. Nem, nem fogyókúrázni kell, csak arra figyelni, hogy az életmódváltás ne egy másik kudarccal végződjön. Összegyűjtöttük a leggyakoribb  leszokós tévhitek et, amik elrettentik az aktív dohányosokat attól, hogy egyáltalán kipróbálják, milyen lehet füstölgés nélkül élni. Ha leszokom, hízni fogok.

Sőt, minden alkalommal szájvízzel öblögettem, hogy ne azt szokja meg, hogy apa büdös. Sorolhatnám még… A lényeg, hogy ez mind olyan dolog, ami nagyon körülményessé tette az életem, mivel én abszolút nem akartam, hogy a gyerek bármit is érezzen abból, hogy az apja bagózik.

Nyilván a bőrőmön, a számon, a ruháimon így is érezte. A fiam születése utáni legfontosabb gondolat a leszokással kapcsolatban viszont az volt, hogy nem akarom megrövidíteni az életem. Nem akarok évvel kevesebb időt a gyermekemmel eltölteni egy büdös, füstölgő méreg miatt, amivel kinyírom saját magam. Ez az én legfőbb miértem, a legerősebb motivációm.

Miután megtaláltam, hogy mi az ami hajt a leszokásban, elkezdtem összegyűjteni a többi érvemet is és felírtam azokat sorban.

Rájöttem, hogy a legjobban úgy tudom magam motiválni, ha nem a negatív dolgokra öszpontosítok, hanem pozitív megerősítéseket gyűjtök. Tehát megfordítottam a miértjeimet így azokat leírva a pozitív dolgokat erősítem meg.

A rossz dolgok helyett, a jó motivációk fognak belevésődni a tudatalattimba és ezek fognak átsegíteni a nehéz helyzeteken. Úgy, mint: Brúnóval akarok több időt tölteni nem akarok X évvel kevesebb időt lenni a gyerekemmel Tovább akarok élni nem akarok korán meghalni Egészéges akarok lenni nem akarok megbetegedni Fehér fogakat akarok nem akarok sárga fogakat Szabad akarok lenni nem akarok a cigi rabja lenni Jó szokások kialakítása Miután tudatosítottam magamban, hogy miért is akarom letenni a cigit és felírtam mi motivál ebben, a következő feladat a jó szokások kialakítása volt.

Pár bekezdéssel ezelőtt részleteztem azt, hogy a rossz szokásaimat csináld alakítottam ha nem tudsz leszokni a dohányzásról, ebből kiindulva pedig már ha nem tudsz leszokni a dohányzásról egyszerűbb ezeket átalakítani jó szokássá. Nagyon egyszerű a dolog: Ki kell venni belőlük a rosszat, a cigit. Mivel ezekben a helyzetekben a cigi, mint jutalom szerepel, egyszerűen arra gondoltam, hogy kitalálok új, jobb jutalomfalatkákat azokhoz a szokásokhoz, amiket szeretnék megtartani.

Reggeli kávé-cigi helyett Az első probléma már reggelivel elkezdődött: Kaja után, de sokszor már az első étkezés előtt csináltam egy kávét és kimentem az erkélyre cigizni. Eközben a telefonom megnéztem az emailjeim, az előző napi bevételeimet, az aznapi teendőimet és még pont annyi maradt a cigiből, hogy játsszak egyet a kedvenc telefonos játékommal is.

Nem volt olyan nap, ami nem így indult volna. Ha valahova reggel korábban kellett menni és tudtam, hogy kapkodás lesz, akkor inkább felkeltem fél órával előbb, hogy a reggeli rutinom meglegyen. Hogy néz ki ez most? Reggel felkelek, megcsinálom a kávémat, de az eddigi édesítős, kesernyésebb kávé helyett, most cukorral és sok tejjel készítem el.

A cigit kihagyom és nem megyek az erkélyre, hanem leülök az asztalomhoz és a laptopon végzem el azokat a teendőket, amiket azelőtt a mobilon csináltam. Plusz általában megnézem egy-egy kedvenc vloggerem aznapi videóját, így jó hangulatban és motiváltan indul a reggel. Cigi ment, cukros jutalom kávé jött.

Olvassa el is