Dohányosok tippjei a dohányzásról való leszokásról. Letenné a cigit? Tippek a leszokás első napjaihoz

dohányosok tippjei a dohányzásról való leszokásról

Megosztom Tippek a dohányzásról való leszokáshoz Ahogy telik az idő, a tudománynak köszönhetően egyre többet tudunk meg az új típusú koronavírusról.

Dohányzás? Tippek a leszokáshoz!

Ma már az sem titok, hogy a krónikus betegségben szenvedők és idősek mellett fokozott veszélynek vannak kitéve a dohányzók, mivel a vírus komolyan támadja tüdőnket is. Pikó Stefánia Ha tehát az eddigi kampányok nem sikerült meggyőzzék a dohányosokat arról, hogy jó volna leszokni, a világjárvány talán most erre indíthatja őket.

dohányosok tippjei a dohányzásról való leszokásról a dohányzás leggyorsabb módja

De miért olyan nehéz leszokni? Amellett, hogy a dohányzás egy fizikai függőség, egyben egy pszichikai habitus is — ezektől külön-külön sem könnyű megszabadulni.

Leszokás a dohányzásról tippek

A nikotinbevitel jóleső érzése stresszlevezető, segíti a kellemetlen lelkiállapotok kezelését, vagyis inkább ezek elfeledtetését, de még unaloműző is. A leszokás azt jelenti, hogy találunk valami más, egészségesebb és valósabb megoldást a stressz és hasonló kellemetlenségek kezelésére. A dohányzás napi rítusokat hoz létre, amelyek szintén jelentősen megnehezítik a leszokást.

Ahhoz, hogy le tudjunk szokni, minden területen dolgoznunk kell. Amellett, hogy hatékonyabb stresszoldó tevékenységeket kell találni, a napi rutinunkba is bele kell nyúlni, illetve találnunk kell egyéb elfoglaltságot, amikor szünetet szeretnénk tartani például a munkában.

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától. Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna: nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

Van, aki azt mondja, hogy ebből semmi nem igaz, és ez csupán egy káros élvezeti cikk, aminek a rossz hatása megéri, mert egyszerűen csak szeretnek cigarettázni. A jóleső érzés, ami a nikotin hatása, azonban ebben az esetben is tagadhatatlan, és az is, hogy ez függőséget okoz, illetve olyan napi rutint alakít ki, amit aztán nehéz megváltoztatni. De miért hagyjuk, hogy egy élettelen valami alakítsa a napi programunkat?

Tervre van szükség Abban az esetben, ha már próbálkoztunk azzal, hogy csak úgy, egyik napról a másikra abbahagyjuk a dohányzást, és nem sikerült, akkor egy tervre van szükségünk.

8 tipp, amivel leszokhatsz a cigiről

Ahhoz, hogy egy számunkra megfelelő tervet létrehozzunk, kérdéseket kell feltennünk. Mennyire vagyunk erős dohányosok? Naponta legalább egy dobozzal elszívunk, vagy inkább társaságban dohányzunk?

dohányosok tippjei a dohányzásról való leszokásról

Melyek azok a tevékenységek, helyek, esetleg személyek, amelyekhez, akikhez a dohányzást társítjuk? Cigaretta után nyúlunk-e olyan helyzetekben, ha stressz ér, vagy lehangoltak vagyunk?

Első lépések: 1. Válasszunk ki egy dátumot az elkövetkezendő két héten belül, amikortól abbahagyjuk a dohányzást, így lesz időnk felkészülni erre lelkileg is; 2. Beszéljünk szándékunkról a családtagjainkkal, barátainkkal ez fontos minden egyéb cél elérésénél iskeressünk esetleg valakit a barátaink között, aki szintén szeretne leszokni — támogatást kérni nem szégyen; 3.

Letenné a cigit? Tippek a leszokás első napjaihoz

Tüntessük el a dohányzás minden nyomát magunk körül, dobjuk ki a maradék cigarettát, az öngyújtókat, a hamuzókat, mossunk ki és frissítsünk fel mindent, amin esetleg érezhető a dohány; 4.

Elvonási dohányosok tippjei a dohányzásról való leszokásról fogunk észlelni a nikotin megvonása miatt, illetve sóvárgást a cigaretta után — erre készüljünk fel jó sok akaraterővel.

Ha úgy érezzük, hogy ez nem lesz elég, akkor akár a háziorvos segítségét is kérhetjük, aki felírhat nekünk egy olyan gyógyszert, amely valamelyest megkönnyítheti a leszokást. Van alternatíva Ahhoz, hogy elkerüljük a visszaesést, hasznos lehet az olyan helyzetek beazonosítása, amelyek előhívják a sóvárgást. Figyeljük meg, esetleg jegyezzük fel, hogy milyen szituációkban érezzük erősen a késztetést arra, hogy rágyújtsunk, és hogy az adott helyzetben milyen erőteljes ez az érzés.

Ha tudatosan számon tartjuk, fel tudunk készülni ezekre, és idejében kitalálhatjuk, milyen cselekvésekkel helyettesítsük a dohányzást. A munka közbeni 5—10 perces szünetek a fókusz, a regenerálódás szempontjából valóban fontosak, de nem feltétlenül kell közben cigarettázni. Ha hagyja abba a kalcium dohányzását dolgozunk, végezhetünk például néhány nyújtógyakorlatot, megmozgathatjuk a végtagjainkat, de dohányosok tippjei a dohányzásról való leszokásról teát bárhol ihatunk, vagy levegőzhetünk egy keveset, csekkolhatjuk a közösségi oldalakat, vagy hallgathatunk zenét.

Ha gyakran nyúlunk cigarettához olyankor, amikor rossz hangulatban vagyunk, vagy valami miatt stresszhelyzet lép fel, úgy érezzük, hogy ez az egyetlen, ami komfortérzetet nyújt, tudnunk kell, hogy a dohányzás nem megoldás, ez legfeljebb egy felszínes, pillanatnyi fellélegzést jelenthet, amivel a problémát csupán a szőnyeg alá söpörni lehet.

a gyomromban dübörgő leszokott a dohányzásról

Mindenkinek más válik be, de abban biztosak lehetünk, hogy mindenki számára létezik valamilyen alternatíva, és aki keres, talál. Borítóképünk illusztráció.

Olvassa el is