Felhagytam a dohányzással és fiatalabb lettem,

Harmadik fejezet: Tévhitek és hiedelmek Bármikor abbahagyom Hiedelmeink valóságosnak álcázzák önmagukat, így alakítva gondolkodásunkat, érzéseinket, cselekedeteinket.

Abbahagytam a dohányzást, és fiatalabb lettem

Hiedelmeinkkel korlátokat állítunk önnön szabadságunk útjába. Ha megváltoztatjuk hiedelmeinket, megváltozik életünk. Ám addig nem tudjuk mindezt megtenni, amíg meg nem ismerjük a mélyen bennünk gyökerező hiedelmeinket.

Ezért ebben a Felhagytam a dohányzással és fiatalabb lettem megtárgyalunk néhány dohányzással kapcsolatos hiedelmet azok közül, amelyek a leggyakoribbak és a legtöbb gondot okozzák a leszokni vágyók számára. Van, aki úgy gondolja, ha csak keveset dohányzik, akkor nincs veszélyben. A kocadohányzás, illetve egy-egy haveri összeborulás alkalmával elszippantott slukkok társasági dohányossá léptetik elő az áldozatot.

hagyja abba a tökmag dohányzását

Nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a legkisebb mennyiségű nikotin is növeli a függőség kialakulásának veszélyét. A rendszertelen dohányzás megtévesztő lehet, hiszen azt az érzetet kelti, hogy az illető kontroll alatt tartja a dolgokat.

De ez nagy tévedés! Kezdetben még így érezzük, aztán szép lassan már nem mi uraljuk a cigarettát, hanem az ural minket! A nikotin elég ravasz ahhoz, hogy alattomosan az ember életébe férkőzzön.

Lehetséges, hogy eleinte csupán egy-két Felhagytam a dohányzással és fiatalabb lettem gyújt rá valaki, de mielőtt felfoghatná az illető, hogy mi is történik vele valójában, az alkalomszerű dohányzás valódi függőséghez vezet.

A nikotin nagyon durva méreg. Egy erős dohányos által naponta elszívott adagok nikotin tartalmának összértéke magasan meghaladja a halálos dózis mértékét. Napi húsz szál cigaretta nikotin mennyiségének egyszeri dózisként való szervezetbe juttatása azonnali halált okozna.

Azonban ennek a nikotinmennyiségnek a többszöri, kisebb adagokban történő bevitele, annak rövid felezési ideje és a krónikus fogyasztás során kialakult tolerancia miatt nem jelent közvetlen életveszélyt. Szokványos, hagyományos Felhagytam a dohányzással és fiatalabb lettem csak nagyon kemény munka árán lehetne elérni a kritikus mértéket.

  1. Könnyebb leszokni a dohányzásról a túlevés
  2. Sokat küzdöttem, de mindig visszaestem Hogyan hagytam le a dohányzást télen.
  3. Vendégünk volt Strausz János tüdőgyógyász professzor Abbahagytam a dohányzást, és fiatalabb lettem Mit tesz a dohányzás a szervezetünkkel?
  4. Ez lesz, ha abbahagyja a dohányzást - gerloczymarton.hu - Leszokni a dohányzásról, ha beteg
  5. Hirtelen hagyja abba a dohányzást, ez rossz
  6. A sikeres leszokás titka. Kulcs a nemdohányzó élethez. Ingyenes könyv a leszokni vágyóknak
  7. Le akarja tenni a cigarettát?

Néhány másodperccel a belélegzést követően a nikotin az agyba jut és annak működését jelentősen befolyásolja.

Ott fejti ki azt a tényleges hatását is, hogy egyre jobban fokozódik a cigaretta utáni vágyunk. A nikotin így képes elérni, hogy egyre gyakoribb és egyre erősebb legyen kényszerérzetünk a rágyújtásra.

Ezért általánosan elfogadott, hogy leginkább a nikotin a felelős azokért a dolgokért, amelyek a dohányzással kapcsolatban a függőségi viszony megteremtésében a dohányzáshoz való ragaszkodásban alapvetőek. A dohányzás nem arról szól, hogy függetlenek vagyunk és szabadon dönthetünk arról, hogy adott pillanatban rágyújtunk-e, vagy sem. Épp ellenkezőleg nagyfokú függőséget okoz. Megfoszt minket a szabad akaratunktól és ezzel egy olyan szokás rabjává tesz minket, amivel önmagunk és a környezetünkben élők egészségét is károsítjuk.

Minderre elég nehéz dolog a szabadság élményeként tekintenünk. Minél inkább nő a félelmünk, annál többet dohányzunk.

Abbahagytam a dohányzást, szédül a fejem Abbahagytam a dohányzást, szédül a fejem

Minél többet dohányzunk, annál inkább nő bennünk a félelem. Ez egy ördögi kör.

Sose szokj rá a dohányzásra!

Ilyenkor olyasvalamiben hiszünk, amit nem akarunk és nem abban, amire vágyunk. A legtöbb új évi fogadalom ugyanis pont szilveszter napjának végéig tart. Miért van az, hogy az egyik pillanat nemes elhatározása elfelejtődik a következő pillanat forgatagában? Azzal, hogy meg akarunk változtatni egy régi beidegződésünket, kilendítjük magunkat saját komfortzónánkból. Ha biztosítani szeretnénk célunk teljesülését, hozzá kell igazítanunk ezt a komfortzónát. Ha nem tesszük meg, előbb, vagy utóbb azt fogjuk tapasztalni, hogy szándékunkat feladjuk és minden marad a régiben.

Felhagytam a dohányzással és fiatalabb lettem

Ahhoz, hogy módosítsunk komfortzónánkon, egyszerűen csak meg kell változtatnunk a beállításokat a kezelés és a dohányzásról való leszokás. Módunkban áll átprogramozni önmagunkat, hogy életünk a mi céljainkat szolgálja. Ha belső dolgainkat átállítjuk, a külső dolgaink követni fogják a változást. És ha végig csináljuk, mert eltökéltük, hogy bármi történjen is, kitartunk és vitának helye nincs, nyert ügyünk van.

A sikerünk biztosított. Mi emberi lények már csak így működünk. Biztonságot ad, megnyugtat Ez csupán a gyenge jellemek magyarázkodása. Dohányos emberként általában azzal áltatjuk magunkat, hogy a dohányzás bizonyos biztonságot nyújt a mindennapjainkban. De kérdem én, milyen biztonság az, amelyiktől az ember meg akar fulladni?

Milyen biztonság az, amelyik szorítja a szívet és a rák félelmét kelti bennünk. Erre válaszoljon kedves olvasó! A nikotin köztudottan szűkíti az ereket, ezáltal rontja a vérkeringést.

leszokni a dohányzásról jó vagy rossz hogy a gyerekek leszoktak a dohányzásról

A dohányzás azonkívül szívinfarktust és rákot okozhat. Dohányosként az esetleg előforduló sebek is nehezebben gyógyulnak. Mindezzel csak az a tévhit áll szemben, hogy a nikotin lazító hatású. Természetesen minden agyunk működését befolyásoló hatás, mely magatartásunk működését sem hagyja érintetlenül. Egy dolog kétségtelen, a nikotin romboló, pusztító hatást gyakorol ránk. Azonban amint kiürül a nikotin a szervezetünkből, eltűnnek ezek a tünetek.

Nem leszek abba a dohányzásra

Az is téves megállapítás, hogy a cigaretta megnyugtatja az embert. Éppen ellenkezőleg, idővel egyre ingerlékenyebbé és egyre feszültebbé tesz bennünket. Mire alapozom ezt?

A csökkenő nikotinmennyiség mellett azt tapasztalhatjuk, hogy egyre idegesebbek, nyugtalanabbak és ingerültebbek vagyunk. Amint rágyújtunk, ingerültségünk, idegességünk nagyon gyorsan megszűnik.

Félszáz ok - hogy leszokjunk a dohányzásról!

A dohányosok ezt gyakran a cigaretta és a nikotin nyugtató hatásaként értékelik. Ez azonban tévedés. A nikotin csupán stimuláns hatást fejt ki.

Olvassa el is