Hogyan találhatunk akaratot a dohányzásról való leszokáshoz

progamaler.cf

Segítség a dohányzás leszokásához

Megosztom Tippek a dohányzásról való leszokáshoz Ahogy telik az idő, a tudománynak köszönhetően egyre többet tudunk meg a test javítása a dohányzásról való leszokás után új típusú koronavírusról. Ma már az sem titok, hogy a krónikus betegségben Hogyan találhatunk akaratot a dohányzásról való leszokáshoz és idősek mellett fokozott veszélynek vannak kitéve a dohányzók, mivel a vírus komolyan támadja tüdőnket is.

Diószegi Judit, pszichiáter Aki dohányzik, számos káros tényezőnek és következményes negatív hatásnak, betegségnek teszi ki magát. Vajon minden dohányos tisztában van az összes következménnyel? Tekintsük át részletesen. A dohányfüst többféle egészségre káros anyagot tartalmaz: kátrány, szén-monoxid, nikotin, policiklikus szénhidrogének, nitrózaminok, ciánhidrogén, radioaktív polonium, arzén és még sorolhatnánk Hirdetés A dohányzás nőket érintő hatásai A dohányzás a koszorúér betegségek rizikótényezője nők esetében ez magasabb, mint férfiaknála leszokás csökkenti az infarktus kockázatát.

Pikó Stefánia Ha tehát az eddigi kampányok nem sikerült meggyőzzék a dohányosokat arról, hogy jó volna leszokni, a világjárvány talán most erre indíthatja őket.

De miért olyan nehéz leszokni? Amellett, hogy a dohányzás egy fizikai függőség, egyben egy pszichikai habitus is — ezektől külön-külön sem könnyű megszabadulni.

A dohányzás káros hatásai

A nikotinbevitel jóleső érzése stresszlevezető, segíti a kellemetlen lelkiállapotok kezelését, vagyis inkább ezek elfeledtetését, de még unaloműző is.

A leszokás azt jelenti, hogy találunk valami más, egészségesebb és valósabb megoldást a stressz és hasonló kellemetlenségek kezelésére. A dohányzás napi rítusokat hoz létre, amelyek szintén jelentősen megnehezítik a leszokást.

Hogyan találhatunk akaratot a dohányzásról való leszokáshoz

Ahhoz, hogy le tudjunk szokni, minden területen dolgoznunk kell. Amellett, hogy hatékonyabb stresszoldó tevékenységeket kell találni, a napi rutinunkba is bele kell nyúlni, illetve találnunk kell egyéb elfoglaltságot, amikor szünetet szeretnénk tartani például a munkában.

Van, aki azt mondja, hogy ebből semmi nem igaz, és ez csupán egy káros élvezeti cikk, aminek a rossz hatása megéri, mert egyszerűen csak szeretnek cigarettázni.

A legtöbb súlyos betegséggel összefügg a dohányzás

A jóleső érzés, ami a nikotin hatása, azonban ebben az esetben is tagadhatatlan, és az is, hogy ez függőséget okoz, illetve olyan napi rutint alakít ki, amit aztán nehéz megváltoztatni. De miért hagyjuk, hogy egy élettelen valami alakítsa a napi programunkat?

Tervre van szükség Abban az esetben, ha már próbálkoztunk azzal, hogy csak úgy, egyik napról a másikra abbahagyjuk a dohányzást, és nem sikerült, akkor egy tervre van szükségünk.

Gondoljunk csak bele, néhány évtizede még nem volt erre speciálisan kifejlesztett módszer, így aki változtatni akart, és meg akart szabadulni szenvedélyétől, kizárólag saját magára számíthatott, csakis saját magában bízhatott, hogy végig tudja csinálni. És vagy elbukott, vagy nem. Muszáj volt a határozottság, a kitartás és a pozitív szemlélet ahhoz, hogy egyedül sétáljon végig a leszokás rögös útján.

Ahhoz, hogy egy számunkra megfelelő tervet létrehozzunk, kérdéseket kell feltennünk. Mennyire vagyunk erős dohányosok? Naponta legalább egy dobozzal elszívunk, vagy inkább társaságban dohányzunk? Melyek azok a tevékenységek, helyek, esetleg személyek, amelyekhez, akikhez a dohányzást társítjuk?

A dohányzó férfiak rizikófaktorai

Cigaretta után nyúlunk-e olyan helyzetekben, ha stressz ér, vagy lehangoltak vagyunk? Első lépések: 1.

Hogyan találhatunk akaratot a dohányzásról való leszokáshoz

Válasszunk ki egy dátumot az elkövetkezendő két héten belül, amikortól abbahagyjuk a dohányzást, így lesz időnk felkészülni erre lelkileg is; 2. Beszéljünk szándékunkról a családtagjainkkal, barátainkkal ez fontos minden egyéb cél elérésénél iskeressünk esetleg valakit a barátaink között, aki szintén szeretne leszokni — támogatást kérni nem szégyen; 3.

Tüntessük el a dohányzás minden nyomát magunk körül, dobjuk ki a maradék cigarettát, az öngyújtókat, a hamuzókat, mossunk ki és frissítsünk fel mindent, amin esetleg érezhető a dohány; 4.

Tippek a dohányzásról való leszokáshoz

Elvonási tüneteket fogunk észlelni a nikotin megvonása miatt, illetve sóvárgást a cigaretta után — erre készüljünk fel jó sok akaraterővel. Ha úgy érezzük, hogy ez nem lesz elég, akkor akár a háziorvos segítségét is kérhetjük, aki felírhat nekünk egy olyan gyógyszert, amely valamelyest megkönnyítheti a leszokást.

Egy videó, amely segít leszokni a dohányzásról

Van Hogyan találhatunk akaratot a dohányzásról való leszokáshoz Ahhoz, hogy elkerüljük a visszaesést, hasznos lehet az olyan helyzetek beazonosítása, amelyek előhívják a sóvárgást. Figyeljük meg, esetleg jegyezzük fel, hogy milyen szituációkban érezzük erősen a késztetést arra, hogy rágyújtsunk, és hogy az adott helyzetben milyen erőteljes ez az érzés.

hagyja abba a dohányzást, mi történik a vérnyomással naswai leszokott a cigarettázásról

Ha tudatosan számon tartjuk, fel tudunk készülni ezekre, és idejében kitalálhatjuk, milyen cselekvésekkel helyettesítsük a dohányzást. A munka közbeni 5—10 perces szünetek a fókusz, a regenerálódás szempontjából valóban fontosak, de nem feltétlenül kell közben cigarettázni. Ha otthonról dolgozunk, végezhetünk például néhány nyújtógyakorlatot, megmozgathatjuk a végtagjainkat, de egy teát bárhol ihatunk, vagy levegőzhetünk egy keveset, csekkolhatjuk a közösségi oldalakat, vagy hallgathatunk zenét.

Hogyan találhatunk akaratot a dohányzásról való leszokáshoz

Ha gyakran nyúlunk cigarettához olyankor, amikor rossz hangulatban vagyunk, vagy valami miatt stresszhelyzet lép fel, úgy érezzük, hogy ez az egyetlen, ami komfortérzetet nyújt, tudnunk kell, hogy a dohányzás nem megoldás, ez legfeljebb egy felszínes, pillanatnyi fellélegzést jelenthet, amivel a problémát csupán a szőnyeg alá söpörni lehet.

Mindenkinek más válik be, de abban biztosak lehetünk, hogy mindenki számára létezik valamilyen alternatíva, és aki keres, talál.

Borítóképünk illusztráció.

Olvassa el is